Home Călătorește Daytrip: Barajul Vidraru

Daytrip: Barajul Vidraru

by Bianca and Maria
0 comment

De Florii a fost ziua onomastică a lui big boss (a.k.a. a tatălui & socrului) așa că am decis spontan să mergem într-o drumeție la Barajul Vidraru, care se află cam la o oră de casă.

Aveam de ales între Vidraru și Cheile Grădiștei & Castelul Bran. Am decis să lăsăm Cheile pe săptămâna viitoare având în vedere că era deja ora 14 când am plecat.

Am făcut niște poze foarte drăguțe la Vidraru și pe drum, așa că ar fi fost păcat să nu le share-uim cu tine și să-ți oferim niște informații pe care poate le știai sau nu, despre una dintre cele mai frumoase locații din România.

PE DRUM

Barajul este situat în Munții Carpați, și la timpul finalizării acestuia, în 1966, se afla pe locul 5 în Europa și 9 în lume. Crează lacul de acumulare artificial Vidraru, care colectează râuri și pârâuri care se varsă din munți.

Poți ajunge aici pe Transfăgărășan, oficial numit DN7C, ori prin sud prin Pitești, accesibil tot anul, ori prin nord prin Sibiu, dar numai vara. Barajul se găsește în parte de sud a drumului, iar zona cea mai înaltă a Transfăgărășanului este închisă din noiembrie până în iunie din cauza zăpezii.

Dacă pleci din partea de sud a drumului, te poți opri la Cetatea Poenari, o fortăreață din secolul 13 a lui Vlad Țepeș, acum în ruine. Trebuie doar să urci 1480 de trepte pentru a ajunge la cetate, dar merită efortul.

DE MÂNCAT

Am ajuns la baraj în jurul orei 15 și ne-am oprit să mâncăm la Valea cu Pești, un hotel cu priveliști superbe asupra lacului. Am mâncat ciorbă de pește delicioasă, păstrăv proaspăt la grătar cu mămăligă și mujdei, înghețată de ciocolată și desertul casei, un amestec de cheesecake și cremă de zahăr ars. Pe lângă mâncarea gustoasă, au și o servire foarte rapidă.

Acum cu forțe proaspete, am decis să continuăm drumul nord și să vedem unde putem ajunge până se închide drumul. Am văzut semnul de „drum închis” la Arefu, la 1285 m/4215 ft.

Deși primăvara este în floare în toată țara, aici era încă iarnă. Și atunci, bineînțeles, ne-am comportat ca atare și am început o bătaie cu bulgări.

Odată ce am înghețat, ne-am urcat în mașină și am început coborârea.

BARAJUL VIDRARU

Ne-am oprit la baraj și ne-am delectat cu priveliștea superbă. De data aceasta nu am urcat scările către statuia lui Prometeu, simbolul electricității, dar vă puteți imaginea priveliștea de la o și mai mare înălțime.

După o scurtă plimbare, ne-am răsfățat cu porumb fiert și copt de la unul din vânzătorii de pe drum și am făcut drum întors spre casă.

Vidraru Dam

Ai întrebări, comentarii sau nelămuriri? Scrie-ne mai jos sau contactează-ne, ne-ar plăcea să auzim de la tine!