Home Călătorește DRUMETII PRIN ROMANIA: DAYTRIP DE DUMINICA

DRUMETII PRIN ROMANIA: DAYTRIP DE DUMINICA

by Maria
Drumetii Prin Romania Daytrip de Duminica

În această vară intenționez să vizitez majoritatea destinațiilor de călătorie pe care țara mea, România, le are de oferit. M-am născut aici, am crescut aici, dar mi-am dat seama că nu am văzut nici măcar jumătate din ceea ce propria mea țară superbă are de oferit. Așa că am creat o hartă cu locurile pe care le-am găsit a fi cele mai interesante și cu toate adunate am ajuns la… 61. Unele dintre aceste neapărat-de-văzut locuri le-am văzut deja – dar eram foarte mică și nu m-am putut bucura de ele în mod corespunzător.

Primul pas în realizarea acestei hărți/itinerariu a fost să-mi dau seama ce locuri vreau să vizitez (evident). Apoi, pentru a-mi fi mai ușor și eficientiza fiecare călătorie în parte, am încercat să le grupez în baza apropierii dintre ele. Acesta este motivul pentru care unele dintre aceste articole vor fi doar excursii de o zi, unele excursii de week-end, iar unele dintre ele vor dura probabil și mai multe zile.

Weekend-ul trecut a fost momentul perfect pentru a începe abordarea locațiilor de pe lista mea. Acesta a fost una dintre primele weekend-uri de vară adevărate, lucrurile la job au mai încetinit și nu am scăpat șansa de a începe călătoriile: am mers într-o excursie și am tăiat cu ocazia asta 4 locații din itinerariul meu. Acesta este unul dintre multele (sper) articole Drumeții Prin România pe care le voi scrie în vara aceasta: Drumetii Prin Romania: Daytrip de Duminica.

PE SCURT

A fost un daytrip destul de scurt, cel puțin de unde locuiesc – am plecat la prânz și m-am întors la ora 20 în aceeași seară. Deci, este excursia perfectă de duminică. Cele patru locații de pe lista mea pentru acest weekend au fost:

1. Mânăstirea Dintr-un Lemn
  2. Muzeul Trovanților
  3. Horezu Monastery
  4. Cozia Monastery

Vei observa că trei dintre aceste locuri sunt mănăstiri. Îți promit că nu a fost un pelerinaj și nu intenționez să merg într-unul prea curând. Așa cum cel mai probabil știi, bisericile vechi și mănăstirile din România NU sunt doar lăcașuri de cult și, prin urmare, nu trebuie să fii religios pentru a te bucura de ceea ce sunt și de ceea ce au fost. Acestea sunt monumente istorice datorită rolului lor în modelarea trecutului României, sau sunt capodopere arhitectonice, sau erau la acea vreme importante centre culturale, sau sunt locul de odihnă al unor lideri români importanți. Așa cum se întâmplă, România are o mulțime de mănăstiri și biserici care sunt celebre din motive nu neapărat religioase.

Romanian Wanderings Sunday Daytrip

Mânăstirea Dintr-un Lemn

Prima oprire pe drum a fost la Mânăstirea Dintr-un Lemn (mănăstirea din lemn). Este un monument istoric construit în 1635, al cărui nume derivă din legenda că a fost făcut din lemn dintr-un singur stejar. Se află în satul Dezrobesti, aflat la 30 km distanță de cel mai apropiat oraș, Râmnicu Vâlcea. Întregul ansamblu monahal (adică biserică, mănăstire și curte) este foarte frumos și, ca majoritatea instituțiilor religioase românești, invocă un sentiment al păcii.

Legenda din spatele mănăstirii (dacă te încrezi în așa ceva) este după cum urmează: un călugăr a găsit o icoană a Fecioarei Maria în scorbura unui stejar secular. De asemenea, el spune că a auzit o voce care l-a determinat să construiască o biserică din acel stejar secular în acel loc exact. Biserica a fost ridicată în cinstea Icoanei Fecioarei Maria, o icoană păstrată astăzi în biserica de piatră a mănăstirii. Icoana este destul de mare, cu înălțimea de 1,5 m și lățimea de 1 m. Bazându-se pe această tradiție, așezarea monahală este numită Dintr-un Lemn..

Merită văzută, mai ales dacă ești religios/religioasă. Și mai ales dacă te duci și la celelalte locuri din această listă, pentru că e cam în calea ta. Cu toate acestea, rețin că, în afară de ceea ce am scris aici și de ceea ce vezi în fotografiile de mai jos, nu este nimic deosebit de spectaculos. Mi-a luat cam 10-15 minute pentru a vedea totul. A face o excursie doar pentru a vedea această mănăstire în special nu ar merita. De asemenea, în ultima etapă a călătoriei, cam 5 km, drumul este plin de gropi și pe alocuri nu are asfalt deloc..

Muzeul Trovanților

A doua oprire a fost la acest muzeu pietre ciudate, în aer liber, numite trovanti. După cum am aflat în cele din urmă, este de fapt o rezervație geologică naturală. Se află în satul Costești, la aproximativ 38 km de cel mai apropiat oraș, Râmnicu Vâlcea. Zona este sub patronajul UNESCO. Se pare că există mai multe locații în țară în care se formează aceste roci și aceasta este a doua cea mai bună locație din țară. Fun fact: De asemenea, Noua Zeelandă are roci asemănătoare și se dezvoltă în forme sferice.

Trovant înseamnă o porțiune elipsoidală dintr-un strat de nisip sau o gresie friabilă cimentată de apă cu calcar și alte minerale. Mai simplu, este o formă de nisip care, în contact cu apa, se cimentează. Trovanții sunt, de asemenea, remarcabili datorită tendinței lor de a crește. Da, PIETRE CARE CRESC. Practic, materialul interior al acestor roci este mult mai dur decât stratul exterior, iar atunci când acestea sunt atinse de apa de ploaie, cresc din interior spre exterior datorită presiunii care se formează în interior. Ele cresc în medie de 4-5 cm în 1200 de ani. Ce este destul de cool despre această rezervație este că are pietre uriașe, fiecare cântărind câteva tone. Deci, dacă au crescut 4-5 cm într-o mie de ani, îți poți imagina cât de vechi sunt unele dintre aceste pietre.

Rezervația este foarte mică, așa că îți va lua aproximativ 10-15 minute pentru a o vizita și pentru a înțelege totul. Din nou, nu merită o excursie doar pentru a o vedea, dar este un stop drăguț pe drumul spre Mănăstirea Horezu, de exemplu. Rezervația este chiar lângă drum, iar locația este marcată de un gard din anvelope.

Mănăstirea Horezu

A treia oprire a fost la Mănăstirea Horezu, care face parte din lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Situată în Horezu, la aproximativ 43 km de Râmnicu Vâlcea, mănăstirea a fost înființată în anul 1690 de către Constantin Brâncoveanu, la vremea respectivă domnitorul Țării Românești (notă: România a fost formată când după câteva uniri care s-au întins pe parcursul a câtorva decenii toate provinciile importante – Țara Românească, Transilvania și Moldova s-au alăturat pentru a forma o țară). Principele Constantin Brancoveanu trebuia să fie înmormântat aici, după dorințele sale, dar datorită politicii timpului a fost îngropat la Biserica Sf. Gheorghe din București, după multe eforturi.

Mănăstirea Horezu este construită pe un deal și are cel mai mare ansamblu monahal din țară. Numele Horezu provine din cuvântul huhurez, o specie de bufniță. La vremea când a fost construită, nu existau sate sau orașe înconjurătoare și se spune că tăcerea era întreruptă numai de strigătele bufnițelor din zonă. Mănăstirea si împrejurimile sale sunt destul de frumoase și cu siguranță oferă un sentiment de liniște si tihnă. Ca și în cazul Mănăstirii Cozia de mai jos, merită văzută cel puțin o dată, mai ales dacă ești român. Nu numai datorită semnificației sale istorice, ci și datorită arhitecturii, sculpturii și picturilor sale diverse. Vizita aici durează aproximativ 30 de minute.

În plus, zona Horezu este destul de renumită în industria de produse ceramice. De fapt atât de renumită în industrie încât ceramica Horezu este înscrisă pe lista patrimoniului cultural UNESCO din anul 2012. Artizanii produc un tip unic de ceramică românească printr-un proces greoi, manual.

Mănăstirea Cozia

A patra și ultima oprire a fost la Mănăstirea Cozia din Călimănești, la 20 km de Râmnicu Vâlcea. A fost ridicată de Mircea cel Bătrân în 1388 și îi și adăpostește mormântul. Mircea cel Bătrân a fost Voievodul Țării Românești (voievod = guvernator, un termen folosit în Evul Mediu în regiunile slave) din 1386 până la moartea sa, fiind considerat unul dintre cei mai importanți lideri ai noștri, deoarece a adus stabilitate în Țara Românească, o zonă istorică perpetuu volatilă din punct de vedere politic.

Construită de-a lungul râului Olt, mănăstirea Cozia este un monument valoros al artei și arhitecturii medievale din România. Era la apogeul său un puternic centru cultural care a dat naștere primului poet român, unui Lexicon Slavo-Român și mai multor școli din zonă, una aflându-se în incinta mănăstirii. De asemenea, în istoria sa lungă, mănăstirea a luat diferite roluri, cum ar fi închisoare în 1879, un spital la un moment dat și un grajd de cai în timpul primului război mondial. Ca atare, are câteva manuscrise și cărți vechi expuse în micul muzeu al mănăstirii.

Ca și în cazul lui Mănăstirii Horezu de mai sus, merită văzută cel puțin o dată, mai ales dacă ești român. Și în timp ce te aflii aici, poți face un tur cu barca pe râul Olt. Am aflat prea târziu despre asta, dar mi-ar fi plăcut să merg.

DE MÂNCAT

Nu m-am oprit deloc să mănânc în niciunul dintre aceste locuri. După cum se întâmplă, am avut un mic dejun destul de copios înainte de a pleca și am fost destul de bine din acest punct de vedere pe tot parcursul zilei. Dacă vrei să te oprești pentru ceva bun de-ale gurii, atunci probabil că Râmnicu Vâlcea este cel mai sigur loc, deoarece este un oraș destul de mare – o mulțime de restaurante de unde să alegi și este practic în mijlocul acestor patru locații. De asemenea, în Călimănești, lângă Cozia, ai câteva locuri de unde să alegi.

CONCLUZIE

Am avut o duminică după-amiază destul de plăcută vizitând aceste patru locuri. De asemenea, a fost o călătorie ușoară pentru mine, deoarece am fost destul de mult în zona în care sunt locațiile astea. Ele se află aproape de sau chiar pe E81, un drum important și bine călătorit în România. De asemenea, crescând în România am fost în trecut la Cozia și Horezu. Ambele sunt destinații populare pentru excursii școlare în zona asta a țării. Dar așa cum am spus mai devreme, nu-mi pot aminti nimic.

Pentru a oferi o imagine mai clară: singurul lucru pe care mi-l amintesc despre călătoria mea la Horezu (mama jură că am văzut ambele mănăstiri în acea călătorie) este cum m-am prăvălit într-o vale în care a oprit autobuzul pentru un picnic. Și zgârieturile aproape perfect paralele care au rezultat pe brațele mele și au poposit acolo mult timp.

Ți-a plăcut articoul meu Drumetii Prin Romania: Daytrip de Duminca? Ai întrebări, comentarii sau nelămurir? Scrie-mi mai jos sau contactează-mă, mi-ar plăcea să aud de la tine!